Viață de Mămică

Dieta și nutriția din timpul sarcinii: Ce să mănânci și ce alimente să eviți

Ceea ce o femeie mănâncă și bea în timpul sarcinii este sursa principală de hrană a copilului. Deci, experții recomandă ca o viitoare mamă să aleagă o varietate de alimente și băuturi sănătoase pentru că acestea furnizează substanțele nutritive importante de care un copil are nevoie pentru o bună creștere și dezvoltare.

O femeie gravidă are nevoie de mai mult calciu, acid folic, fier și proteine decât o femeie care nu urmează să aibă un copil. Iată de ce aceste patru substanțe nutritive sunt atât de importante:

Acidul folic este o vitamină B care este esențială pentru a ajuta la prevenirea malformațiilor congenitale ale creierului și măduvei spinării, cunoscut sub numele de defecte de tub neural. Surse de alimentare: legume cu frunze verzi, cereale fortificate sau îmbogățite, pâine și paste făinoase, fasole, fructe citrice.

Calciul este un mineral folosit pentru a construi oasele și dinții bebelușului. Dacă o femeie gravidă nu consumă suficient calciu, mineralul va fi extras din depozitele mamei, adică din oasele sale și dat copilului pentru a satisface cerințele suplimentare de sarcină. Multe produse lactate sunt, de asemenea, fortificate cu vitamina D, un alt nutrient care funcționează ca și calciul pentru a dezvolta oasele și dinții bebelușului.

Femeile gravide, în vârstă de 19 ani și peste 19 ani, au nevoie de 1000 de miligrame de calciu pe zi; adolescentele gravide, cu vârste cuprinse intre 14 și 18 ani, au nevoie de 1300 de miligrame zilnic, potrivit specialiștilor

Surse de alimentare: lapte, iaurt, brânză, sucuri și alimente bogate în calciu, sardine sau somon, unele legume cu frunze verzi.

Fier: Femeile însărcinate au nevoie de 27 de miligrame de fier pe zi, ceea ce este dublul sumei necesare femeilor care nu așteaptă un copil, potrivit specialiștilor. Cantități suplimentare de minerale sunt necesare pentru a face mai mult sânge pentru a alimenta copilul cu oxigen. O cantitate mică de fier în timpul sarcinii poate duce la anemie, o afecțiune care duce la oboseală și la un risc crescut de infecții.

Surse de alimentare: carne de porc, pui, pește, fasole uscată și mazăre, cereale fortificate cu fier.

Proteine: Mai multe proteine sunt necesare în timpul sarcinii, dar majoritatea femeilor nu au probleme să obțină suficiente alimente bogate în proteine în dieta lor. Specialiștii au descris proteinele ca „un nutrient constructor”, pentru că ajută la construirea unor organe importante ale copilului, cum ar fi creierul și inima.

Surse de alimentare: carne, pește, fasole uscată și mazăre, ouă, nuci, tofu.

Ce trebuie să eviți:

Alcoolul: Evitați alcoolul în timpul sarcinii. Alcoolul din sângele mamei poate trece direct la copil prin cordonul ombilical. Utilizarea alcoolului poate conduce la probleme fizice, precum și dificultăți de învățare și de comportament la sugari și copii.

Peștele cu niveluri ridicate de mercur: Fructele de mare au un nivel ridicat de mercur de metil și ar trebui evitate în timpul sarcinii. Mercurul de metil este o substanță chimică toxică care poate trece prin placentă și poate fi dăunătoare creierului, rinichilor și sistemului nervos dezvoltat de copilul nenăscut.

Mâncarea nepasteurizată: Potrivit specialiștilor, femeile gravide sunt expuse unui risc crescut de a se îmbolnăvi de două tipuri diferite de intoxicații alimentare: listerioza cauzată de bacteria Listeria și toxoplasmoza, o infecție provocată de un parazit.

Carne brută: o mamă poate transmite o infecție cu Toxoplasma la copilul ei, ceea ce poate provoca mai târziu în timpul vieții probleme precum orbirea și dizabilitatea mentală. Pentru a preveni toxoplasmoza, specialiștii recomandă evitarea următoarelor alimente în timpul sarcinii: Carne crudă sau păsări de curte. Pește crud, cum ar fi sushi, sashimi, ceviches și carpaccio. Crustacee neprelucrate, cum ar fi scoici, midii, stridii și scoici.