Viață de Mămică

5 lucruri pe care trebuie să le faci pentru a avea o sarcină sănătoasă

Sănătatea este mai importantă decât orice, mai ales în timpul sarcinii. În momentul în care o femeie află că urmează să devină mamă, deja nu se mai gândește la sănătatea ei, ci la a copilului. De aceea, este foarte important să urmezi anumiți pași pentru a avea o sănătate adecvată pe timpul sarcinii. Iată ce trebuie să faci:

1. Mergi la medic regulat: De îndată ce afli că ești însărcinată, este important să a grijă de tine și de copil. Faceți-vă o programare la medicul de familie sau la un medic specializat.

Organizarea îngrijirii încă de la începutul sarcinii este necesară pentru că veți primi sfaturi utile. Veți avea, de asemenea, mult timp pentru a vă organiza programul pentru ecografii și testele cu ultrasunete de care aveți nevoie.

2. Mănâncă ce trebuie: Scopul este de a avea o dietă sănătoasă, echilibrată ori de câte ori puteți. Aceasta înseamnă:

Cel puțin cinci porții de fructe și legume zilnic. Proaspete, congelate, conservate, uscate sau sucuri. Carbohidrați, cum ar fi pâinea, pastele și orezul. Carbohidrații trebuie să compenseze puțin peste o treime din ceea ce mănânci. Alegeți soiurile integrale, mai degrabă decât albe, pentru a obține o cantitate mare de fibre. Proteine în fiecare zi, cum ar fi pește, carne slabă, ouă, fasole, nuci. Produse lactate, cum ar fi lapte, brânză și iaurt. Două porții de pește pe săptămână, dintre care cel puțin unul ar trebui să fie uleios, cum ar fi somonul, sardinele sau macroul.

3. Fă exerciții regulat: Exercițiile regulate au multe beneficii pentru voi, dar mai ales pentru copilul vostru. Exercițiu blând: Vă ajută să faceți față modificărilor care apar în corpul vostru pe perioada sarcinii. Ajută la menținerea unei greutăți sănătoase, deși este normal să se ia în greutate în timpul sarcinii. Vă ajută să vă protejați de complicațiile sarcinii, cum ar fi hipertensiunea arterială. Îți mărește șansa de muncă directă și de naștere. Îți ușurează revenirea în formă după nașterea bebelușului. Îți îmbunătățește starea de spirit dacă te simți inconfortabil.

Exercițiile perfecte pentru sarcină includ: mersul pe jos, înotul, yoga și pilates.

4. Nu mai consuma cafea: Prea multă cafeină vă poate crește riscul de avort spontan. Cofeina este în cafea, ceai, cola, ciocolată și băuturi energizante.

Unii experți au sugerat că prea multă cafeină poate contribui la riscul de a avea un copil cu greutate mică la naștere. Condițiile actuale afirmă că până la 200 mg de cofeină pe zi nu vă vor afecta copilul în curs de dezvoltare. E echivalentul a două căni de cafea instant.

La fel ca în cazul alcoolului, este de preferat să eliminați total cofeina, în special în primul trimestru. Ceaiul și cafeaua decofeinizată, ceaiurile din fructe și sucurile de fructe sunt toate alternative sigure.

5. Odihnește-te: Oboseala pe care o simțiți în primele câteva luni se datorează nivelurilor ridicate de hormoni de sarcină care circulă în organism. Mai târziu, este mai probabil să fiți obosite pentru că vă treziți noaptea pentru a merge la toaletă sau pentru că nu vă puteți odihni cum trebuie. Încercați să obțineți obiceiul de a dormi pe o parte. În trimestrul al treilea, somnul pe o parte reduce riscul de naștere cu complicații în comparație cu somnul pe spate.

Dacă somnul tău este deranjat noaptea, încearcă să dormi pe perioada zilei sau să te culci mai devreme pentru a fi sigură că te odihnești. Dacă acest lucru este imposibil, cel puțin puneți-vă picioarele în sus cu ajutorul unei perne și încercați să vă relaxați timp de 30 de minute.