Viață de Mămică

5 greșeli ale părinților în alimentația copiilor

Faptul că din rolul de părinte îți dorești ca cel mic să se dezvolte armonios și să fie sănătos nu este un secret. Dar din prea multă dragoste, sau doar neatenție, poți face uneori greșeli care pot afecta negativ sănătatea copiilor, mai cu seamă greșeli ce țin de alimentația acestora.

Nu este o surpriză faptul că alimentația copilului e extrem de importantă pentru dezvoltarea sa. Desigur, nu poți stăpâni chiar tot ca părinte și unele greșeli pot fi minore, dar există și anumite greșeli majore care sunt deseori un obicei. Iată cele mai frecvente greșeli de alimentație a unui copil:

1. Numărul meselor zilnice

Poate ai auzit deseori părinți care se plâng că copiii lor nu mănâncă suficient sau nu mănâncă tot. E bine de știut că cei mici mănâncă de obicei cât au nevoie. Nu poți să îi impui copilului 3 mese pe zi, corespunzătoare unui adult, la vârste mai fragede de 3-4 ani. În mod normal, la aceste vârste, copiii au nevoie de o masă principală și câteva gustări pe lângă.

2. Cantitatea de mâncare

Așa cum am mai menționat, copiii nu mănâncă precum un adult. Și aici trebuie să ții cont nu numai în ceea ce privește frecvența meselor, dar și cantitatea. De multe ori copiii sunt îndemnați să mănânce tot din farfurie și chiar pedepsiți dacă nu o fac. Deși de cele mai multe ori știi tot ce e mai bine și potrivit pentru copilul tău, în general copilul își poate da seama când s-a săturat.

Porția ideală pentru un copil constă în aproximativ un sfert din porția unui adult.

3. Renunțarea la alimentele sănătoase

E firesc ca cei mici să prefere alimentele dulci în detrimentul celor mai puțin gustoase sau sănătoase. Ca părinte, nu trebuie să scoți alimentele sănătoase din mesele copilului doar pentru că le-au refuzat o dată. Încearcă în schimb alternative, dar nu renunța niciodată să îi propui celui mic o masă sănătoasă.

4. Nu uita că ești un exemplu pentru cel mic

Dacă îi propui copilului un stil de viață sănătos, trebuie să îl urmezi chiar și tu. Nu poți să insiști ca cel mic să mănânce legume în timp ce tu mănânci mâncare grasă, sosuri nesănătoase și dulciuri, doar cu pretextul că tu ești adult și el e copil, deci mai sensibil. Copiii urmează modelul părinților, așa că oferă-i un exemplu bun celui mic.

5. Îi oferi copilului prea multe alternative

Aceasta este o greșeală foarte comună. Pentru că părinții își doresc ca cel mic să nu stea nemâncat și să sufere de foame de îndată ce acesta refuză un meniu sănătos, îi oferă alternative mai puțin sănătoase. Bineînțeles că cel mic va învăța că are mereu o alternativă și va refuza mereu alimentele sănătoase și astfel îți va fi din ce în ce mai greu să urmeze o alimentație corespunzătoare. E important de reținut că cei mici ar trebui să aleagă numai momentul în care vor să mănânce, dar nu și ceea ce vor să mănânce.